Oldalak

2012. június 7., csütörtök

A következő iPhone (5) háza (videó)

Egyre valószínűbb, hogy a mostanság megjelent képek az új iPhone-ról, nem átverések. Kezdődött pár életlen képpel, majd beestek a jobb minőségűek is, de mindegyiken ugyanaz a látvány fogadott minket. Videón idáig még nem tekinthettük meg a jövevényt, egészen idáig. Most ugyanis láthatjátok az új iPhone házát, belsőségek nélkül.


A 16:9-es képarány itt is fenn áll, mert egy hosszúkásabb eszközt láthatunk a 4/4S-hez képest, ez is már sok pletyka témája volt. Igaz, az Apple rajongók kétkedve fogadták, hisz az alkalmazások egy részét át kellene írni az új képarányra, a régiek pedig egy kis fekete csík társaságában tudnának csak futni. A nagyobb kijelző viszont a piac elvárása már, hiába nagyon kényelmes a 3,5". 

A vastagság érdemben nem változik, ami egy kissé furcsa az Apple-től, de remélhetőleg van rá magyarázat. Nekem van egy elméletem erről, lejjebb kifejtem.

A Jack dugó alulra került, mint az iPod-oknál, ez nekem szimpatikus változtatás, mert így igaz fejjel lefele lesz az eszköz a zsebünkben, de legalább elővételnél jó helyzetben fog állni. Az meg nem mindegy, hogy a zsebben hogy áll?

Dock csatlakozó: kisebb lesz, amit a rajongók egyöntetűen elleneznek, de sajnos a fejlődés ilyen. Minden komponens egyre jobban összemegy, és ez ellen nem lehet mit tenni, ezt egyszer úgyis meg kell lépni. Persze tudom, rengeteg kiegészítő van régi Dock csatlakozóval ellátva, de szerintem a kompatibilitási problémákat ki fogja küszöbölni az Apple egy ingyenes átalakítóval, ami a dobozban lesz. Vagy esetleg megveheted majd $5,99-ért?:)

Hátlap: Nekem tetszik, a rajongóknak nem. Megtöri az egységet, mint mondják. Ebben lehet is valami, az Apple arra törekedett eddig, hogy Unibody kialakítást használjon mindenhez, erre most itt egy félig fém, félig üveg/műanyag hátlap, mely egyáltalán nem kelti az "egyben van az egész" érzést. Feketében talán még nem olyan szembetűnő ez, de tény hogy más mint eddig.

És végül a festett fémkeretet vettem észre, mely sokkal jobban néz ki mint a világosabb fém. Komolyabb hatást kölcsönöz a sötétebb modellnek. Ez egyértelműen jó.

Szerintem a formába radikálisabban is belenyúlhattak volna, hisz azért ez még mindig nagyon hajaz a 4/4S dizájnjára. Persze tudom, az emberek imádják ezt a külsőt, de az Apple sosem félt új formától, (lsd. iPod Nano) persze az látszik hogy az egyik legfontosabb termékről van szó, és nem adhatnak ki hirtelen egy teljesen új dizájnt, mert az embereknek esetleg nem tetszene. Óvatosságot érzek.

Ami viszont a legnagyobb ütőkártya lehet, az az akkuidő. Rengeteg hely felszabadul a Dock csatlakozó kisebbre cserélésével, a nagyobb házzal, és a vastagság megtartásával, ezért valószínűsítem, hogy az üzemidőre gyúrnak rá, pont arra amiben minden okostelefon elvérzik. Nagy szükség van ezen a ponton a változásra, úgyhogy reméljük a legjobbakat.

Egy rakat kép, itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése